بررسی مدل های مختلف سرعتگیر ترافیکی و اهمیت وجود سرعتگیر در جاده ها
نوشته شده توسط : malih

۷ مدل سرعت گیر که بلای ماشینتان است اما..

حتما برای شما هم بارها پیش آمده که در خیابان و یا جاده وقتی در خودروی خود نشسته اید و حرکت می کنید به یکباره به هوا پرتاب می شوید! جدای از ستون فقرات خودتان، تمام اعضای ماشینتان هم به صدا می افتد. بعله این کار همان سرعت گیر معروف است.

اما به چه دلیل این سرعت گیر را نصب می کنند و استاندارد آنها چیست؟ در این مقاله سعی داریم دلایل و انواع آن را توضیح دهیم.

براساس آمارهای موجود هر ساله تعداد زیادی از افراد بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند. از جمله معیارهای مهم ارزیابی عملکرد شبکه حمل و نقل، شاخص ایمنی و میزان کنترل تصادفات آن می باشد. یکی از پارامترهای موثر در تصادفات سرعت وسیله نقلیه است. از این رو موانعی که باعث کاهش سرعت شوند می توانند به عنوان یکی از پارامترهای موثر در این امر باشند. طی گزارشات سازمان های مختلف سرعت زیاد موجب وقوع سوانح شدیدتری می شود. به طور کلی کاهش سرعت موجب افزایش ایمنی عابر پیاده و کاهش تصادفات در بین وسایل نقلیه در تقاطع و دور برگردان می گردد.

انواع سرعتگیر

انواع سرعت گیر بر حسب استانداردهای اداره راه و شهرداری تولید می شود. این استانداردها شامل ابعاد سرعت گیر، ارتفاع ساخته می باشد. انواع مختلف سرعت گیر بر حسب مکان و افزایش ایمنی محل، مورد استفاده قرار می گیرند. ابعاد سرعت گیر نیز با توجه به محل نصب و سرعت خودروها محاسبه و نصب می گردد. سرعت گیر جاده ای، سرعت گیر خیابانییا سرعت گیر پارکینگ هر کدام در ابعاد مختلف تولید می شود.

1-سرعت گیر لاستیکی

سرعت گیر لاستیکی به دلیل داشتن طول عمر و دوام بیشتر،  قیمت بیشتری نسبت به پلاستیکی دارند. به دلیل مقاومت در مقابل سرما و بارندگی برای مناطقی با شرایط آب و هوایی متغییر مناسب است. به دلیل مقاومت در برابر ماشین الات سنگین و تحمل بالای فشار فیزیکی می توانند در جاده های برون شهری، بزرگراه مورد استفاده قرار بگیرند. سرعتگیر لاستیکی در برابر تابش آفتاب مناطق گرمسیری مقاوم است و به راحتی تغییر شکل نمی دهند. عموما رنگبندی سرعت گیر لاستیکی به صورت مشکی و دارای شبرنگ است. این سرعتگیر در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شود و بسته به محل نصب باید ابعاد آن را انتخاب کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع سرعتگیر جاده ای و پارکینگ می توانید اینجا کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا





:: برچسب‌ها: سرعت گیر، سرعت گیر پارکینگ، سرعت گیر جاده ای،سرعت گیر پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: